2 Temmuz 2013 Salı

Siirt Üniversitesi

Siirt Üniversitesi




Tarihçe
Siirt Üniversitesi, 1976 yılında Dicle Üniversitesine bağlı iki yıllık Eğitim Enstitüsü olarak kurulmuş, 1982 yılında Siirt Eğitim Yüksekokulu adı altında önlisans programlar düzeyinde eğitime devam etmiştir. 1989-1990 öğretim yılında bünyesinde lisans programları açılan Yüksekokul 1992 yılında Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi adını almıştır.
Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği programlarından çok sayıda başarılı öğrenciler mezun vermiş olan Fakülte, 29 Mayıs 2007 tarih ve 26536 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 5662 sayılı yasayla Dicle Üniversitesinden ayrılarak Siirt Üniversitesi adını almıştır. Üniversitemiz bugün Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Fen- Edebiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültesi olmak üzere üç fakülte, bir Sağlık Yüksekokulu ve dört Meslek Yüksekokulu ile bir Araştırma ve Uygulama Merkeziyle faaliyetlerini sürdürmektedir.
Üniversitemiz, 5662 Sayılı “Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununda ve Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye Ekli Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”la 29 Mayıs 2007 tarihinde Siirt ilinde kurulmuş bir devlet üniversitesidir. 2011-2012 Akademik yılında toplam öğrenci sayısı 5.145 personel sayısı ise 458′dir.
- See more at: http://www.universiterehberim.com/portfolio/siirt-universitesi/#sthash.VH7D6rjr.dpuf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder